Et stille mønster!

JA der har været lidt stille her fra fru Bred. Ikke at der på nogen måde har været stille i mit liv men jeg har haft nogle hårde uger med mange indsigter.

Jeg er jo som sagt igang med en meget stor livstils ændring og i den forbindelse er der en del kameler der skal sluges.

Og det kommer ikke bag på mig jeg ikke har haft behov for at dele med jer der ude i blogland. For mønster om ikke at dele mine tanker med nogen er ikke ny nej har faktisk altid gjort det!

Nu er jeg nød til at kikke helt ind til midten af mig selv og virklig mærke efter. og ja det gør mega ondt. Ondt fordi jeg ikke har ville se i øjnene at jeg beskytter mig med mad i stedet for at snakke om min følelser og ondt fordi jeg har været sådan en kæmpe skuespiller hele mit liv.

Jeg har gået med alle mine følser selv og været den glade pige bare for at ingen skulle opdage det kaos der er i mit hoved.

Jeg har fra i onsdags efter samtale med den fantastiske Charlotte og 2 uge med mad min krop kan tåle måtte ærkende at mad har været min store beskytter og det har ført til min store overvægt.

Jeg vil nu ikke være den glade Mette bare for at ingen opdage at jeg har det af H til og butte mad ned i maven for at beskytte mig .

Jeg skal øve mig. Jeg skal erkende. Jeg skal give mig selv ro og tid. Jeg skal lære elske den jeg er.

Beskytter du også dine følelser i  mad, rygning, alkohol. motion eller andet så må du meget gerne dele her. Eller er jeg den eneste der har haft brug for beskytelse?

Categories: Uncategorized | 2 kommentarer

Indlæg navigation

2 thoughts on “Et stille mønster!

  1. Kære Mette

    Sikke et flot indlæg – du rykker dig for vildt. Det kan være svært at se, når man står midt i det selv, men udefra kan jeg se store skridt:-))

    Mad og overspisning har været et kæmpe tema i mit liv. Jeg har overspist, fordi det var utrolig smertefuldt, at jeg ikke kunne leve op til mine forældres forventninger. Jeg havde en storebror, som altid formåede det, men min indre vilje og overbevisning om, at verden var anderledes end mine forældre fortalte mig, gjorde det svært. Jeg har brugt mad til at synke klumpen i halsen, når sorgen og smerten blev for stor. Når kvalmen stod i halsen og jeg med min barnlige tankegang resornerede, at min bror var den gode dreng, ergo måtte jeg være det modsatte, siden min mor kunne blive så vred på mig, at hun ikke talte til mig i flere dage. Så til dit spørgsmål Mette – ja jeg har brugt mad til at lægge et låg på mine følelser. Men heldigvis er der lys for enden..

    Kærlig hilsen
    Charlotte

  2. Tak for dine søde ord og fordi du vil dele..
    Jeg er meget glad for at jeg har mødt dig for nu kan jeg så småt se lyset

    kh Mette

Skriv et svar

Blog på WordPress.com.

