Kan man lære at være taknemlig?

Ordet taknemlighed er et vi hvis alle kender. Tro mange også vil påstå at de er taknemlige men er de over hoved det?

Er de taknemlig for at de hver dag slå deres øjne op under en varm dyne men mulighed for at stå op og tage sig et dejligt varmt bad og spise det mad de har besluttet sig for at leve af?

 Er de taknemelig for deres kone,mand eller børn er i deres liv, selv om de ikke altid gør tingene helt som de vil have det? ( Læs- glemmer at ryde op efter sig, hjælpe til , se ens nye hår osv. )

Er de taknemlige for at de er raske, deres kære er raske og de hver dag får mad og et sted og bo?

At de bor i et land med sikkerhedsnet så hvis de mister jobbet kan de få hjælp til at komme vider og hvis de bliver syge kan de blive raske igen, osv

Jeg er de sener år blevet meget bedre til at være taknemlig og leve idag. Måske fordi jeg har lært det på den hårde måde.( Skriver nok noget mere om det en dag)  At livet og helbredet ikke er givet. Kan da stadig falde i brokgryden over en eller anden latterlig ting men genneralt lever jeg efter at jeg har idag til min rådighed og prøver at få det bedste ud af den og ikke tænke for meget på fremtiden for den er der afligevel ingen der kender.

Er du født taknemlig eller har du lært det?

Ps! Dette indlæg skrev jeg i tirsdags kun nogle timer før min 2 årigt datter gik i feberkramper og jeg må ringe 112. Er taknemlig for at hjælpen kom på 12 min og at der var to dygtige sygeplejesker på sygehuse da hun ingen gik i krampen om natten. Dybt dybt taknemlig for at jeg igen idag har set hendes dejlige smil.

Categories: Uncategorized | 2 kommentarer

Indlæg navigation

2 thoughts on “Kan man lære at være taknemlig?

  1. sundforsjov

    Jeg tror, at jeg er født med taknemlighed og en gave til at kunne se det smukke i alle de små ting i livet. Nogle gange har jeg bare for travlt, og så glemmer jeg at lytte til den! Hvor er det rørende med din datter – jeg får helt kuldegysninger. Mange tanker til dig og din familie
    KH Charlotte

  2. TAk …

Skriv et svar

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.

