Rabatmærker!

Har idag hørt et foredrag med en meget sjov og klog mand. Psykolog Jens Hansen.

Han kom ind på noget meget sjov som sker i alle ægteskaber. Nemlig optjening at rabatmærker!

Det sker hvis ens mand gør noget som vi ikke syntes er helt så smart feks drikker sig lidt for fuld til Tante Olgas fødselsdag og blive meget dårlig dagen efter eller glemmer bryllupsdagen så har vi lidt på dem. Et rabatmærke som vi kan bruge en anden god gang hvor vi lige kan stikke lidt til manden. Ikke at mænd er meget bedre for de finder også deres rabatmærker hos os.

Jens Hansen sage at forskellen på mænds og kvinderes rebatmærker var at mænd glemmet hurtig de havde deres og vi kvinder ikke glemte dem og samlet på dem i mange år.

Syntes det ramte meget godt for hold kæft hvor er det tit jeg lige kaster et rabatmærke og hvor er det enligt dumt. Hvad får jeg ud af det? Hvad giver det mit ægteskab? Ikke en skid for det er bare noget der kommer ud af sidebenene og som jeg i samme sekundt jeg har sagt det fortryder.

Tro jeg vil droppe de rabatmærker for de giver ikke rigtig noget godt til kommunikationen imellem mig og min mand men de kommer bare nogen gange uden jeg tænker over det!

Nu har jeg et ord på det og vil nok tænke “rabatmærke” næste gang det kommer ud over mine læber.

Samler du også på rabatmærker?

Categories: Uncategorized | 2 kommentarer

Indlæg navigation

2 thoughts on “Rabatmærker!

  1. Søde Mette – hvor er det bare nogle fine blogs du har lavet! Har også kigget den anden. Og jo, jeg kender også godt det med rabatnærkerne😉 Mange knus til dig🙂

  2. Den kender jeg alt for godt, og naturen har givet mig god hukkomelse + er jeg også en krebs der husker ALT…. Ret irriterende kombination må jeg indrømme…. Jeg beder mig selv i tungen flere gange for at holde min mund og ikke sige de “fejl” fra sidste år… og år før… Dem kan jeg bare huske og de kommer i tankerne – kunne godt tænke mig at lære at glemme dem🙂

Skriv et svar

Blog på WordPress.com.

