Lyder du som din mor?

Jeg har tager mig flere gange i at kunne høre min mor i det jeg siger til mine børn!

Gjorde det igen for en time siden…. kom oven på i vores hus for at skulle hente noget tøj til mig selv og hvilke syn møder mig?

1 meter legetøj over hele gulvet på begge “damernes” værelser. Ved godt de har hygget sig i 2 timer til formiddag men de kunne godt snart lære at det er en go ide at rydde op inden man starter en ny leg.( Syntes snart jeg hart sagt det 677 gange)

Mig neden under og beordre dem og deres far op og rydde op..  Det var lige der jeg kunne høre min mor!

Måske er det bare en mor ting at holde huset lidt i orden. Måske er det bare fordi man gerne vil opdrage dem godt også søndag formiddag.

Ville gerne finde en anden metode der virket så jeg ikke skal sige det 678 gange. Måske drømmer jeg for måske er der ikke noget at gøre.

Lyder du også som din mor eller har du fundet guldkornet så tingene ikke skal siges 677 gange?

Categories: Uncategorized | 3 kommentarer

Indlæg navigation

3 thoughts on “Lyder du som din mor?

  1. sundforsjov

    Selvom det ikke er sjovt at indrømme, så lyder jeg desværre også som min mor engang imellem. Senest i nat hvor Thea ikke kunne sove, og jeg havde været oppe hos pigerne flere gange. Trætheden overvandt min overskudsstemme og min mor-stemme tog over!

    Nå men angående den der med oprydning, så har jeg haft en datter som aldrig ville ryde op. Jeg har brugt ros, ros og atter ros bare hun bar den mindste ting på plads efter sig; “hvor er det bare dejligt, at du kan hjælpe mig med at ryde på. Det er jeg rigtig glad for. Jeg syntes, det er dejligt at ryde op osv”. Og efter et års tid lader det efterhånden til at virke. Men det er ikke den hurtigste metode til en utålmodig sjæl:-)

    KH Charlotte

  2. ohh yes der kommer også ord ud af min mund som ligeså godt kunne være min mors! Og første skridt for at ændre det er jo som sagt bevidsthed…

    Ang. oprydningsproblemet så lyder Charlottes metode rigtig god. Jeg forsøger på gode dage at sætte mig ind i at de sikkert har hygget sig.
    Jeg læste forleden om at være forstående ” Børn roder. Det er normalt. Når vi glemmer denne enkle sandhed, begynder vi at lade os gå på af alting”

  3. sundforsjov

    Jeg er enig med Maira, som lyder som en skøn barnlig sjæl, der ikke har glemt, hvordan det er at lege. Ofte tænker jeg også, at jeg ødelægger legen, hvis pigerne har bygget huse, indrettet dem osv. Så får det lov til at stå et par dage, og det kan være med til at forlænge en god leg, og et godt humør hos alle;-)

Skriv et svar

Blog på WordPress.com.

